DSG HUOLTO JA KORJAUS

DSG-vaihteistojen huolto ja korjaus – DQ500, DQ381, DQ200, DQ400, DQ250, 0DD, 0AM, 0CW, 02E, 0BH & 0GC
Olemme erikoistuneet Volkswagen, Skoda ja Seat DSG-vaihteistoihin ja tarjoamme huoltoa sekä korjausta seuraaville malleille:
-
DQ500 (0BH, 0BT, 0DL) – Käytössä pääsääntöisesti tehokkaammissa ja nelivetoisissa malleissa, löytyy mm. Volkswagen Transporter, Tiguan ja Passat.
-
DQ381 (0GC) – 7-portainen märkäkytkimellä varustettu kaksoiskytkinvaihteisto, joka on kehitetty DQ500:n rinnalle mutta hieman kevyempään käyttöön.
-
DQ200 (0AM, 0CW) – Käytössä pienemmissä etuvetoisissa malleissa.
-
DQ400 (0DD) – Käytössä plug-in lataushybrideissä.
-
DQ250 (02E, 0D9) – 6-portainen märkäkytkimellä varustettu kaksoiskytkinvaihteisto, joka on laajalti käytössä melkein kaikissa Volkswagen konsernin autoissa.
Palvelumme:
-
Öljyn- ja suodattimen vaihdot – Käytämme vain valmistajan suosittelemaa öljyä ja varaosia.
-
Mekatroniikan korjaukset – Diagnosoimme ja korjaamme mekatroniikkayksiköt nopeasti ja tehokkaasti.
-
Kytkinpakettien vaihto ja säätö – Varmistamme pehmeät ja tarkat vaihdot.
-
Vaihteistojen diagnostiikka ja vianhaku – Käytössämme on Volkswagenin alkuperäiset testilaitteet ja ohjelmistot.
Huoltohinnasto:
DSG -vaihteistojen öljynvaihdon hinnat vaihtelevat vaihteistotyypin ja huoltomenetelmän mukaan.
-
DQ500 (0BH, 0BT, 0DL) – 7-vaihteinen märkäkytkinvaihteisto (huoltoväli 60tkm):
Öljynvaihto 375€ (sisältää 6 litraa kaksoiskytkinvaihteistoöljyä, ulkoisen suodattimen, propun, tiivisteen sekä työn). Tässä vaihteistotyypissä suodattimen vaihto ei aina kuulu huolto-ohjelmaan mutta suosittelemme sen vaihtoa joka kerta kun öljyt vaihdetaan.
-
DQ381 (0GC) – 7-vaihteinen märkäkytkinvaihteisto (huoltoväli 120tkm):
Öljynvaihto 375€ (sisältää 6,5 litraa kaksoiskytkinvaihteistoöljyä, propun, tiivisteen ja työn). Tässä vaihteistotyypissä suodattimen vaihto ei aina kuulu huolto-ohjelmaan mutta suosittelemme sen vaihtoa joka kerta kun öljyt vaihdetaan. Valmistajan huolto-ohjelman mukaan huoltoväli on 120tkm mutta suosittelemme öljynvaihtoa 60tkm välein.
-
DQ200 (0AM, 0CW) – 7-vaihteinen kuivakytkinvaihteisto:
Öljynvaihto 120€ (sisältää 2 litraa öljyä ja työn). Tässä vaihteistotyypissä öljyä käytetään vain vaihteiston hammaspyörien voiteluun, ei kytkinten toimintaan. Virallisessa huolto-ohjelmassa ei ole määritelty säännöllistä öljynvaihtoa, mutta suosittelemme vaihtamaan öljyt 100 000–150 000 km välein, jotta vaihteiston voitelu säilyy optimaalisena.
-
DQ400 (0DD) – 6-vaihteinen märkäkytkinvaihteisto (huoltoväli 60tkm):
Öljynvaihto 320€ (sisältää 7 litraa kaksoiskytkinvaihteistoöljyä, proput ja tiivisteet sekä työn). Tässä vaihteistotyypissä ulkoisen suodattimen vaihto ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan, ja sen vaihtaminen on useimmissa malleissa melko työläs toimenpide. Valmistajan ohjeistuksen mukaan suodatin tulee vaihtaa vain, jos vaihteistosta havaitaan metallisilppua tai muita epäpuhtauksia. Kysy lisää asiakaspalvelustamme!
-
DQ250 (02E, 0D9) – 6-vaihteinen märkäkytkinvaihteisto (huoltoväli 60tkm):
Öljynvaihto + suodatin 330€ (sisältää 5,5 litraa kaksoiskytkinvaihteistoöljyä, suodattimen, propun ja tiivisteen sekä työn).
Autopaja Tuusula pidättää oikeuden hintojen muutoksiin.
Merkit, jotka viittaavat vaihteistovikaan
-
Nykiminen tai viive vaihdoissa – Vaihteiston pitäisi vaihtaa pehmeästi ilman huomattavaa viivettä.
-
Epätavalliset äänet, kuten kolahdukset, surina tai vinkuminen – Äänet voivat viitata kuluneisiin osiin, öljyn puutteeseen tai mekatroniikan ongelmiin.
-
Vaihteiston vikakoodit tai varoitusvalot – Mittaristoon syttyvät varoitusvalot tai vikakoodit voivat kertoa sähkö- tai mekaanisista vioista.
-
Vaihteistosta johtuvat ravistukset – Epätasainen voimansiirto tai tärinä voi viitata kytkinpaketin tai mekatroniikan ongelmiin.
-
Vaihteiden hakeminen tai jääminen väärälle vaihteelle – Jos vaihteisto ei vaihda oikein tai jää epätavallisesti tietyille vaihteille, kyse voi olla mekatroniikan tai hydraulijärjestelmän viasta.
-
Ylikuumeneminen – Liiallinen lämpö voi vaurioittaa vaihteiston komponentteja ja aiheuttaa suorituskykyongelmia.
-
Öljyvuodot – Vuodot voivat aiheuttaa vaihteiston toimintahäiriöitä ja johtaa kalliisiin korjauksiin, jos öljytaso laskee liian alhaiseksi.
Jos havaitset näitä oireita, suosittelemme varaamaan ajan diagnostiikkaan mahdollisimman pian, jotta vältytään suuremmilta korjauskustannuksilta.
Audi huolto, Volkswagen huolto, Seat huolto, Skoda huolto
-
DSG huolto
-
DSG korjaus
-
DSG vianhaku
-
DSG öljynvaihto
-
DSG varaosat
-
DSG vaihteisto
-
DSG ongelmat
-
DSG oireet
-
DSG mekatroniikka
-
DSG kytkimen vaihto
Autokorjaamo & Autohuolto Vantaa, Järvenpää, Tuusula