top of page

S-TRONIC HUOLTO JA KORJAUS

S-Tronic-vaihteistojen huolto ja korjaus – DL501, DL382, DQ200, DQ400, DQ250, 0B5, 0CK, 0CL, 0CJ, 0DD, 0AM, 0CW, 02E & 0D9
 

Olemme erikoistuneet Audi S-Tronic -vaihteistoihin ja tarjoamme huoltoa sekä korjausta seuraaville malleille:
 

  • DL501 (0B5) – Käytössä quattro-malleissa, kuten mm. Audi S4, S5, A4, A5, A6, A7 ja Q5.

  • DL382 (0CK, 0CL, 0CJ) – Löytyy mm. Audi A4, A5, A6, A7, Q5 malleista, joissa on quattro- tai etuveto.

  • DQ200 (0AM, 0CW) – Käytössä pienemmissä etuvetoisissa Audi-malleissa, kuten Audi A1, A3, Q2 ja Q3.

  • DQ400 (0DD) – Käytössä Audi A3 e-tron hybridi malleissa.

  • DQ250 (02E, 0D9) – Käytössä mm. vanhemmissa Audi A3 ja TT malleissa.
     

Palvelumme:
 

  • Öljyn- ja suodattimen vaihdot – Käytämme vain valmistajan suosittelemaa öljyä ja varaosia.

  • Mekatroniikan korjaukset – Diagnosoimme ja korjaamme mekatroniikkayksiköt nopeasti ja tehokkaasti.

  • Kytkinpakettien vaihto ja säätö – Varmistamme pehmeät ja tarkat vaihdot.

  • Vaihteistojen diagnostiikka ja vianhaku – Käytössämme on Audin alkuperäiset testilaitteet ja ohjelmistot.
     

Huoltohinnasto:
 

Audi S-Tronic -vaihteistojen öljynvaihdon hinnat vaihtelevat vaihteistotyypin ja huoltomenetelmän mukaan.

 

  • DL501 (0B5) – 7-vaihteinen märkäkytkinvaihteisto (huoltoväli 60tkm):                                

Öljynvaihto 460 € (sisältää 7 litraa kaksoiskytkinvaihteistoöljyä, ulkoisen suodattimen, sisäisen suodattimen, tarvittavat pultit ja tiivisteet sekä työn). Vaihteiston sisäisen suodattimen vaihto ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan, mutta suoritamme sen vaihdon jokaisen öljynvaihdon yhteydessä optimaalisen suorituskyvyn ja kestävyyden varmistamiseksi.

MTF-öljynvaihto 350€ (sisältää 4,5 litraa vaihteistoöljyä, proput ja työn). Kyseisessä vaihteistotyypissä on käytössä kaksi eri öljyä, joista toinen on niin sanottu manuaalipuolen öljy, jota vaihdetaan harvemmin. Tämä toimenpide ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan, eikä sille ole määriteltyä vaihtoväliä, mutta suosittelemme MTF-öljyn vaihtoa 150 000 km välein vaihteiston pitkäikäisyyden varmistamiseksi.


 

  • DL382 (0CK, 0CL, 0CJ) – 7-vaihteinen märkäkytkinvaihteisto (huoltoväli 60tkm):
     

Öljynvaihto 200€ (sisältää 3,5 litraa kaksoiskytkinvaihteistoöljyä, proput ja työn). 

Öljynvaihto + suodattimet 690€ (Sisältää 4 litraa öljyä, kolme sisäistä suodatinta, tarvittavat pultit ja tiivisteet sekä työn). Kyseisessä vaihteistossa suodattimet sijaitsevat vaihteiston sisällä ja suodattimien vaihtoa varten täytyy irrottaa vaihteiston mekatroniikka. Suodattimien vaihto ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan, mutta suosittelemme vaihtamista vähintään joka toinen öljynvaihto.

MTF-öljynvaihto 370€ (sisältää 3,8 litraa vaihteistoöljyä, propun ja työn). Kyseisessä vaihteistotyypissä on käytössä kaksi eri öljyä, joista toinen on niin sanottu manuaalipuolen öljy, jota vaihdetaan harvemmin. Tämä toimenpide ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan, eikä sille ole määriteltyä vaihtoväliä, mutta suosittelemme MTF-öljyn vaihtoa 150 000 km välein vaihteiston pitkäikäisyyden varmistamiseksi.

 

  • DQ200 (0AM, 0CW) – 7-vaihteinen kuivakytkinvaihteisto:
     

Öljynvaihto 120€ (sisältää 2 litraa öljyä ja työn). Tässä vaihteistotyypissä öljyä käytetään vain vaihteiston hammaspyörien voiteluun, ei kytkinten toimintaan. Virallisessa huolto-ohjelmassa ei ole määritelty säännöllistä öljynvaihtoa, mutta suosittelemme vaihtamaan öljyt 100 000–150 000 km välein, jotta vaihteiston voitelu säilyy optimaalisena.

 

  • DQ400 (0DD) – 6-vaihteinen märkäkytkinvaihteisto (huoltoväli 60tkm):
     

Öljynvaihto 320€ (sisältää 7 litraa kaksoiskytkinvaihteistoöljyä, proput ja tiivisteet sekä työn). Tässä vaihteistotyypissä ulkoisen suodattimen vaihto ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan, ja sen vaihtaminen on useimmissa malleissa melko työläs toimenpide. Valmistajan ohjeistuksen mukaan suodatin tulee vaihtaa vain, jos vaihteistosta havaitaan metallisilppua tai muita epäpuhtauksia. Kysy lisää asiakaspalvelustamme!

 

  • DQ250 (02E, 0D9) – 6-vaihteinen märkäkytkinvaihteisto (huoltoväli 60tkm):

Öljynvaihto + suodatin 330€ (sisältää 5,5 litraa kaksoiskytkinvaihteistoöljyä, suodattimen, propun ja tiivisteen sekä työn).

 

Autopaja Tuusula pidättää oikeuden hintojen muutoksiin.

 

Merkit, jotka viittaavat vaihteistovikaan
 

  • Nykiminen tai viive vaihdoissa – Vaihteiston pitäisi vaihtaa pehmeästi ilman huomattavaa viivettä.

  • Epätavalliset äänet, kuten kolahdukset, surina tai vinkuminen – Äänet voivat viitata kuluneisiin osiin, öljyn puutteeseen tai mekatroniikan ongelmiin.

  • Vaihteiston vikakoodit tai varoitusvalot – Mittaristoon syttyvät varoitusvalot tai vikakoodit voivat kertoa sähkö- tai mekaanisista vioista.

  • Vaihteistosta johtuvat ravistukset – Epätasainen voimansiirto tai tärinä voi viitata kytkinpaketin tai mekatroniikan ongelmiin.

  • Vaihteiden hakeminen tai jääminen väärälle vaihteelle – Jos vaihteisto ei vaihda oikein tai jää epätavallisesti tietyille vaihteille, kyse voi olla mekatroniikan tai hydraulijärjestelmän viasta.

  • Ylikuumeneminen – Liiallinen lämpö voi vaurioittaa vaihteiston komponentteja ja aiheuttaa suorituskykyongelmia.

  • Öljyvuodot – Vuodot voivat aiheuttaa vaihteiston toimintahäiriöitä ja johtaa kalliisiin korjauksiin, jos öljytaso laskee liian alhaiseksi.

 

Jos havaitset näitä oireita, suosittelemme varaamaan ajan diagnostiikkaan mahdollisimman pian, jotta vältytään suuremmilta korjauskustannuksilta.

S-Tronic huolto, S-Tronic korjaus, S-Tronic vianhaku, S-Tronic öljynvaihto, S-Tronic varaosat, S-Tronic vaihteisto, S-Tronic ongelmat, S-Tronic oireet, S-Tronic mekatroniikka, S-Tronic kytkimen vaihto

Audi huolto, Volkswagen huolto, Seat huolto, Skoda huolto

  • S-Tronic huolto

  • S-Tronic korjaus

  • S-Tronic vianhaku

  • S-Tronic öljynvaihto

  • S-Tronic varaosat

  • S-Tronic vaihteisto

  • S-Tronic ongelmat

  • S-Tronic oireet

  • S-Tronic mekatroniikka

  • S-Tronic kytkimen vaihto

Autokorjaamo & Autohuolto Vantaa, Järvenpää, Tuusula

bottom of page